Pagina's

zondag 9 februari 2020

Upcycling jeansjasje


Ik had een tijdje geleden een jeansjasje gevonden bij de kringloopwinkel. Het was saai en had wat verkeerde onderdelen naar mijn smaak. Voor die paar centen zag ik er wel brood in, om het te veranderen. Het lag een tijdje op de "to do" stapel, totdat er een challenge kwam bij #madebyliesl. Ik dacht gelijk aan het jasje. Het jasje is ooit zelf door iemand gemaakt. Degene die het gemaakt heeft, vond het zelf waarschijnlijk ook wat te lomp, het was ingenomen met een rijgsteek bij de taille. Tijdens het veranderen had ik er zelf ook een heel verhaal bij verzonnen. Ik veranderde de te grote kraag in een beleg naar de binnenkant. De mouwen haalde ik er af en liet iets meer dan een centimeter over, en sloeg deze naar binnen, om ook een beleg te creeëren. Ik verlaagde de halslijn. Ik haalde de zakken er af, die vond ik niet mooi. Ik heb het jasje bij de taille flink ingenomen, zodat het minder lomp wordt. Daarna heb ik er verschillende borduringen met de borduurmachine er op gezet. Het was weer leuk om de borduurmachine te gebruiken. De patronen zijn van Urban Threads en van Embroidery Library. 


   #upcycling #recycling #jeans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten