Pagina's

donderdag 30 januari 2020

Batik opleiding

We zijn begonnen. Eindelijk is het januari. Ik had deze batikopleiding van Rita Trefois, vorig jaar al willen doen. Ik was toen bezig met mijn masterjaar in textielkunst. Deze 2 opleidingen zijn eigenlijk niet te combineren vanwege het vele huiswerk. Maar vandaag was het dan zover. Met een schoolreisje gevoel ging ik de deur uit. Met een karretje vol spullen begaf ik mij naar de DIY Textile School in Amsterdam. Daar zijn we de hele dag bezig geweest met, wat ik het liefste doe; stoffen verven. Batik is heel bewerkelijk, eens kijken of ik dat dan ook nog zo leuk vind. Tot nu toe is het een dikke YES. We maken alleen nog maar proefjes. Om te zien en ervaren, wat er gebeurt. Je moet omgekeerd in lagen denken, maar ook, de verf mengt met elkaar, nadat je het opbrengt.
Je moet plannen maken. Laat dit voor mij nu moeilijk zijn😉. Ik ben meer van het intuïtieve.
Maar het begin is er. Ik mag experimenteren, het hoeft nog geen kunst te zijn.
Morgen weer een batikdag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten