Pagina's

zondag 30 december 2012

Bernina 930


Het zat even niet zo mee in de decembermaand. We  zouden lekker de eerste week van de kerstvakantie op wintersport gaan. Maar helaas gooide de MS roet in het eten. Ik ben opgenomen geweest in het ziekenhuis voor een prednisolon kuur. Daar voel ik me altijd knap beroerd van.
Maar genoeg gemopperd, ik had al een tijdje een nieuwe naaimachine op mijn verlanglijstje staan. Ik was aan het sparen voor een nieuwe Bernina. Ik hoorde echter dat de nieuwe machines minder sterk zijn dan een oude tweede hands met nog een metalen binnenkant. Met name de Bernina 930 staat hier bekend om. Ik heb een tijdje op internet zitten grasduinen, en kwam tot de ontdekking dat deze machines best nog wel duur zijn voor een tweedehands.
Net uit het ziekenhuis, niks te doen/ geen puf, was ik weer aan het kijken. Aan iets anders kwam ik toch niet toe. En toen vond ik hem, ook nog voor een redelijke prijs. Ik kon hem op komen halen en dat hebben we de maandag voor de kerst gedaan. Ik had hem daar getest en hij ging als een zonnetje. Toen we thuis kwamen heeft mijn man hem direct op mijn kamer gezet. Ik had er nog geen voetjes bij, deze was de mevrouw van wie ik hem kocht kwijt geraakt. Alleen zat er een overlock voetje op. Ik kon er nog niet op naaien. Maar de stekker er in en maar een beetje genieten... Ik hoorde ineens gesis en er kwam rook uit de machine. Volledig gedesillusioneerd en de schrik zat er goed in. Gauw de stekker er uit en het beste er maar van hopen. Een vriend van ons is elektricien en daar kon ik hem direct heen brengen. De volgende dag belde hij al op dat de machine al weer gemaakt was. Het was iets heel simpels (geen idee meer wat) en het kon zo gemaakt.Gelukkig maar!
Toen kwamen de voetjes die ik had besteld ook binnen en het naaien kon beginnen!
Ik heb van alles voor de lol gedaan. knoopsgaten maken, siersteken etc. Wat een prachtige machine en wat een gebruikers gemak. Ik ben toen maar lekker gaan quilten, verstand op nul en lekker naaien. Ik heb nog niet zoveel energie maar lekker quilten wil al wel wat lukken. De blokjes die ik op mijn nieuwe ouwe machine gemaakt heb liggen erbij. De blokjes zijn onderdeel van de quilt Sylvia's Bridal Sampler. Met deze quilt ben ik momenteel bezig.
Ik ben helemaal in mijn element met deze machine en ik ben echt verliefd!



5 opmerkingen:

  1. Nou dat ziet er geweldig uit Mippie........ben blij dat je weer opknapt en de machine opgeknapt is:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je nieuwe liefde!! En beterschap! Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet van je nieuwe Bernina en het maken van de SBS het zijn heerlijke blokjes om te maken !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn zusje heeft deze machine ook en vindt hem heel fijn! Dus een goede keus en heel mooie quiltblokken maak je er mee!
    Sterkte met MS, nare ziekte, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Mirjam, wat een plezier kun je hebben van iets wat je graag wilde hebben! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, heel veel plezier ermee en we zien de projecten hier wel verschijnen. Sterkte met je hersteld.
    Groetjes, Alice

    BeantwoordenVerwijderen